مقایسه دو شاسی بلند مجذوب کننده چینی و آلمانی ، نیو ای تی 5 یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، نیو به طور رسمی اولین شاسی بلند برفی خود رابا نام نیو ای تی 5 تورینگ رونمایی خواهد نمود. در این مطلب ضمن پرداختن به ای تی 5 به مقایسه خودروهای شاسی بلند نیو و پورشه نیز می پردازیم.

مقایسه دو شاسی بلند مجذوب کننده چینی و آلمانی ، نیو ای تی 5 یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد و به نقل از آرنائو، نسخه تورینگ به اروپا می آید و خیلی زود می آید. ای تی 5 تورینگ با نسخه به روز شده نیو اس 6، شاسی بلند برقی 5 سرنشینه همراه خواهد شد. اما بدون شک کانون توجه ای تی 5 تورینگ خواهد بود. تا آنجا که ظاهرا تیم Top Gear نیز با بن کالینز (The Stig) در مراسم رونمایی از تورینگ شرکت خواهد نمود.

اما چرا ای تی 5 تورینگ اینقدر خصوص توجه قرار گرفته است؟ برای پاسخ به این پرسش باید این واقعیت را درنظر گرفت که این اولین خودروی شاسی بلند برقی نیو است. در حال حاضر تعداد زیادی خودروی شاسی بلند برقی در این رده در خیابان ها دیده نمی گردد، به جستجوگر خودروهای برقی (EV Finder) مراجعه کنید. سبک بدنه را انتخاب کنید و 15 نتیجه دریافت خواهید کرد؛ 3 مدل ام جی 5، 11 نسخه از پوشه تایکان (Porsche Taycan) و یک Audi A6 Avant e-tron.

نیو ای تی 5 تورینگ ساده نیست، نمی توان آن را با MG5 مقایسه کرد، با پیشرانه 360 کیلووات (489 اسب بخار) آن تنها 30 کیلووات کمتر از پورشه تایکان اس4 اسپرت توریزمو در اختیار دارد. شتاب 0 تا 100 هر دوی این خودروها در 4 ثانیه است و ای تی 5با کوچکترین باتری 75 کیلووات ساعتی خود دارای برد 456 کیلومتر است که تنها 15 کیلومتر بیشتر از پورشه است.

در حالی که پورشه در نسخه های بسیار بیشتری با قدرت بیشتر عرضه می گردد، ای تی 5 و ای تی 5 تورینگ سدان تنها با یک پیشرانه در دسترس هستند. با این حال، آن ها دو گزینه باتری دیگر دارند. یکی 100 کیلووات ساعت با برد 590 کیلومتر و دیگری بسته 150 کیلووات ساعتی نیمه جامد با 1000 کیلومتر برد.

با وجود اینکه ای تی 5، 2 متر کوتاهتر از پورشه است، فضای بیشتری در داخل و مطمئنا فضای بار بیشتری ارائه می دهد. آیا مقایسه نیو با پورشه منصفانه است؟ هر دو خودروهای برقی درجه یک هستند و عملکرد آنها بسیار مشابه است، یکی از چین و دیگری از آلمان. واقعاً جالب خواهد بود که ببینیم این رقابت چگونه رقم می خورد.

در خصوص قیمت ها، ما فقط باید به نیو ای تی 5 نگاهی بیندازیم تا ایده خوبی در خصوص انتظارات داشته باشیم. در آلمان، ای تی 5 از 47.500 یورو آغاز م گردد، باید به یاد داشته باشیم که این قیمت بدون احتساب باتری است. نیو دو گزینه ارائه می دهد خرید باتری 75 کیلووات ساعتی به قیمت 12.000 یورو یا باتری 100 کیلووات ساعتی با قیمت 21.000 یورو. می توانید خودرو را به قیمت پایه خریداری کنید و به جای آن باتری را اجاره کنید. اجاره باتری برای بسته کوچکتر 169 یورو در ماه و 289 یورو در ماه برای بسته بزرگ تر است.

نیو اولین خودروها را در روز آدینه 16 ژوئن(26 خرداد)، یک روز پس از عرضه رسمی به مشتریان در چین تحویل خواهد هنوز خبری از زمان عرضه نسخه تورینگ به این صورت نیست، اما اولین نیو ای تی 5 و ای تی 7 در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر) در اروپا تحویل داده می شوند. پرسش اصلی این است، آیا نسخه تورینگ نیز در آن موقع عرضه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

  • سبقت خودروسازی چین از ژاپن با برقی ها | دلایل اصلی این موفقیت چیست؟
منبع: همشهری آنلاین

به "مقایسه دو شاسی بلند مجذوب کننده چینی و آلمانی ، نیو ای تی 5 یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو شاسی بلند مجذوب کننده چینی و آلمانی ، نیو ای تی 5 یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید