چه مدت طول می کشد تا به انجام کاری عادت کنیم؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، مطالعه ای تازه نشان می دهد به غیر از زمان، عوامل دیگری در شکل گیری عادات نقش دارند.

چه مدت طول می کشد تا به انجام کاری عادت کنیم؟

یک مطالعه تازه به وسیله دانشمندان علوم اجتماعی اکنون نشان می دهد که چه مدت طول می کشد تا عادت کنید به انجام کاری مثل استادیوم رفتن. آن ها این زمان را به طور میانه حدود شش ماه تخمین زده اند.

این مطالعه بعلاوه آنالیز کرد که چقدر طول می کشد تا کارکنان مراقبت های بهداشتی، عادت به شستن دست های خود پیدا نمایند که به طور میانه چند هفته کوتاه بود.

حقق کالین کامرر می گوید: شاید شنیده باشید که حدود 21 روز طول می کشد تا عادتی در شما شکل بگیرد، اما این تخمین بر اساس پشتوانه علمی نبوده است.

آثار رفتاری ما از این ایده حمایت می نماید که سرعت شکل گیری عادت با توجه به رفتار مورد نظر و عوامل مختلف دیگر فرق دارد.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که از ابزار های یادگیری ماشین برای مطالعه شکل گیری عادت استفاده می نماید. محققان از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ از ده ها هزار نفر استفاده کردند.

در تحقیقات مربط به باشگاه ورزشی رفتن و شستن دست ها، محققان مجموعه داده های بیش از 30 هزار ورزشکار را در طول چهار سال و بیش از 3 هزار کارمند بیمارستان را در نزدیک به 100 شیفت ردیابی کردند.

محقق بویالسکایا شرح می دهد: با یادگیری ماشینی، می توانیم صد ها متغیر زمینه را مشاهده کنیم که ممکن است اجرای رفتاری را پیش بینی نمایند.

لازم نیست که با فرضیه ای در خصوص یک متغیر خاص آغاز کنید، زیرا یادگیری ماشینی، یاری می نماید متغیر های مربوطه را پیدا کنیم.

یادگیری ماشینی بعلاوه به محققان این امکان را می دهد که افراد را در طول زمان در محیط طبیعی آن ها مطالعه نمایند.

بیشتر مطالعات قبلی محدود به شرکت نمایندگانی بود که نظرسنجی ها را تکمیل می کردند. این مطالعه نشان داد که متغیر های خاصی مانند زمان و روز هیچ تأثیری بر شکل گیری عادت استادیوم رفتن ندارند.

عوامل دیگری مانند رفتار فرد در گذشته، در این مورد نقش داشته است. به عنوان مثال برای 76 درصد از افرادی که به باشگاه می روند، مدت زمانی که از رفتن قبلی به باشگاه می گذرد، پیش بینی نماینده مهمی بود که آیا فرد دوباره به باشگاه می رود یا خیر.

به عبارت دیگر، هر چه از آخرین باری که یک ورزشکار به باشگاه رفته است بیشتر می گذرد، احتمال اینکه آن ها به این کار عادت نمایند کمتر می گردد. 69 درصد از ورزشکاران در روز های مشابه هفته بیشتر به باشگاه می روند و دوشنبه و سه شنبه بیشترین حضور را داشتند.

برای بخش شستن دست ها، محققان داده های کارکنان مراقبت های بهداشتی را آنالیز کردند و متوجه شدند که نظارت فرد دیگر در شکل گیری این عادت اثر دارد.

محقق بویالسکایا می گوید: یادگیری ماشین ابزاری قدرتمند برای مطالعه عادات انسان در خارج از آزمایشگاه است.

منبع: باشگاه وبلاگ هوانورد

منبع: فرادید

به "چه مدت طول می کشد تا به انجام کاری عادت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مدت طول می کشد تا به انجام کاری عادت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید