وزیر بهداشت: مرکز پیوند مغز استخوان سنندج در کشور کم نظیر است

به گزارش وبلاگ هوانورد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افتتاح پروژه پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج پروژه ای ویژه است که از لحاظ تجهیزات در کشور کم نظیر است.

وزیر بهداشت: مرکز پیوند مغز استخوان سنندج در کشور کم نظیر است

به گزارش وبلاگ هوانورد، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح مرکز پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: این پروژه از لحاظ تجهیزات در کشور کم نظیر است.

وی بخش پیوند مغز استخوان را پروژه ای علمی دانست و گفت: این ظرفیت از تمام جهات طراحی اعم از تعداد اتاق، تهویه مناسب و تجهیزات به روز بوده و به دستگاه های آماده سازی سلول های مغز استخوان برای بچه ها مبتلا به سرطان، مجهز است.

وی این اقدام خیرین را قابل تقدیر خواند و اضافه کرد: از خیرین استان به خاطر فراهم سازی این ظرفیت تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم این اقدام ارزشمند باقیات الصالحات برای آنان و بستری برای ارتقای هرچه بیشتر ارائه خدمات درمانی به بچه ها مبتلا به سرطان باشد.

رییس بیمارستان بعثت سنندج هم با بیان اینکه این بخش با زیربنای 650 مترمربع دارای 6 اتاق ایزوله، اتاق عمل و فضاهای جانبی است، اظهار کرد: این ظرفیت ارزشمند درمانی با مشارک بنیاد خیریه رویا فروزش احداث شده است.

برهان مرادویسی گفت: با احداث این بخش دیگر احتیاج به اعزام بیماران احتیاجمند پیوند مغز استخوان به خارج از استان نداریم.

رییس بیمارستان بعثت سنندج توضیح داد: این بخش با ساختاری نو طراحی و احداث شده و ریسک عفونت را کاملا حذف نموده است.

وی با عنوان اینکه 40 بار تهویه برای هر اتاق در این بخش طراحی شده است، اضافه کرد: بنیاد خیریه کار عمرانی و دانشگاه تجهیز آن را انجام داده است.

رییس بیمارستان بعثت سنندج اعتبار هزینه شده برای این طرح را 20 میلیارد تومان گفت و گفت: 6 میلیارد تومان از این اندازه به وسیله بنیاد خیریه رویا فروزش و 14 میلیارد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان تامین و هزینه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر بهداشت: مرکز پیوند مغز استخوان سنندج در کشور کم نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: مرکز پیوند مغز استخوان سنندج در کشور کم نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید