هوش مصنوعی

محققان ژاپنی با مرغ ها صحبت کردند! ، ابداع سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حرف زدن با حیوانات

محققان ژاپنی مدعی شدند که یک سیستم هوش مصنوعی ابداع نموده اند که می تواند ارتباط کلامی بین مرغ ها و انسان ایجاد کند!

1 مهر 1402

مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی قطعاً مشاغل زیادی را از بین خواهد برد

دیجیاتو: سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه جدیدی از منظره خوش بینانه بازیگران فعال در صنعت هوش مصنوعی نسبت به این فناوری انتقاد کرد و گفت که هوش مصنوعی قطعاً بسیاری از مشاغل را نابود خواهد نمود.

6 مرداد 1402

هوش مصنوعی عامل فرار مغز ها

شرکت های بزرگ فناور در دنیا امروزه با پدیده فرار مغز ها در حوزه هوش مصنوعی به نفع شرکت های رقیب روبرو هستند.

30 تیر 1402

فناوری تشخیص چهره چگونه کار می نماید؟ (به زبان ساده)

بدون اغراق آشنایی با سیستم های تایید هویت به وسیله فناوری تشخیص چهره برای خیلی از ما با فیلم های علمی و تخیلی آغاز شده است. در آن موقع کسی فکر نمی کرد که این فناوری به چه سرعتی وارد زندگی ما می گردد، آنقدر راحت و سریع که در گوشی تلفن همراه مان هم به آن دسترسی...

26 تیر 1402

نوآورترین شرکت های دنیا در سال 2023، آمریکا همچنان در صدر و یک رکورد برای عربستان

این لیست شرکت ها را بر اساس پارامترهایی مانند عملکرد برتر، انعطاف پذیری بالاتر در برابر شوک ها و اختلالات، و توانایی بهره برداری سریع تر از نوآوری برای رشد ارزش آفرین رتبه بندی می نماید.

29 خرداد 1402

قیافه استادان رشته های گوناگون از نگاه هوش مصنوعی، ماشین هم از کلیشه ها در امان نیست، عکس

زومیت نوشت: آنچه خواهید دید، سوگیری های ذاتی مدل های هوش مصنوعیِ مولدِ تصویر مانند میدجرنی را به وضوح نشان می دهد. باید نگران شویم یا فقط ببینیم و بگذریم؟

22 اردیبهشت 1402

بروزرسانی کاربردی واتساپ، دیگر احتیاج نیست آنلاین باشید!

دیجیاتو نوشت: واتس اپ درحال کار روی قابلیتی است که به شما اجازه می دهد بدون احتیاج به اینترنت، سابقه چت های خود را به سایر دستگاه ها ببرید.

9 اردیبهشت 1402

چه مدت طول می کشد تا به انجام کاری عادت کنیم؟

مطالعه ای تازه نشان می دهد به غیر از زمان، عوامل دیگری در شکل گیری عادات نقش دارند.

31 فروردین 1402

رونالدو، تام کروز و دی کاپریو در امارات افطاری دادند، عکس

بهترین ها نوشت: در این تصاویر که بسیار واقعی به نظر میرسد کریستیانو رونالدو و دیوید بکام پیشبند پوشیده و مشغول سرو و آماده سازی غذا هستند. ویل اسمیت مشغول کوبیدن ادویه است. کیانو ریوز و تام کروز و دیگر سلبریتی ها نیز به خوبی در این محیط قرار گرفته اند.

29 فروردین 1402

هوش مصنوعی بینگ می تواند با چهار حالت مخفی با کاربران حرف بزند

کاربران محدودی که در روز های اخیر به سرویس بینگ چت دسترسی پیدا نموده اند، آزمایش های مختلفی را با این هوش مصنوعی انجام داده اند. همین آنالیز ها نشان داده که چت بات مایکروسافت ظاهراً دارای حالت های رفتاری متفاوتی است و می تواند در قالب های گوناگون...

30 بهمن 1401

انسان ها و حیوانات در آینده باهم حرف می زنند؟

دانشمندان برای مشاهده و رمزگشایی ارتباط بین طیف گسترده ای از موجودات از جمله گیاهان در کوشش هستند.

24 بهمن 1401

این تصویر به ظاهر معمولی، نکته ای عجیب در دل خود دارد

زومیت نوشت: تصویر این مقاله که با هوش مصنوعی خلق شده است به شدت واقع گرایانه به نظر می رسد، اما وقتی با دقت به دست نگاه کنید، همه چیز عجیب می گردد.

17 بهمن 1401

تشخیص پزشکی هوش مصنوعی قابل اعتماد است؟

شاید اگر در خصوص سلامتی خود از هوش مصنوعی سوال کنید، بهتر از مراجعه به سایت های مربوط به اطلاعات دارو و درمان باشد، اما باید احتیاط کنید.

10 بهمن 1401

انسان در مقابل هوش مصنوعی: چه کسی در تبدیل تخیلات و توصیف های نوستالژیک مارسل پروست به عکس بهتر است؟!

الکسیس جرارد: در ژوئیه سال 2022، من و آنابل ماتر به نرماندی در فرانسه سفر کردیم تا پروژه ای را برای مجله هفتگی فیگارو انجام بدهیم که ماه ها در خصوص آن تحقیق می کردیم: پروژه در خصوص اثر مشهور مارسل پروست، یک شاهکار بزرگ 3200 صفحه ای به نام در جستجوی زمان از دست...

7 بهمن 1401

مرور نوآوری هایی که جوایز جهانی متعددی را برای گوشی HUAWEI P30 Pro به ارمغان آورده است

تردیدی وجود ندارد که دوربین جزء اصلی گوشی های هوشمند است. یکی از مشخص کننده ترین مؤلفه ها در قابلیت های عکاسی یک گوشی هوشمند، لنز گوشی به شمار می رود، در کنار آن به تراشه ای قدرتمند هم احتیاج داریم تا عکس ها را پردازش کند. بعلاوه باتری گوشی باید توانایی...

15 دی 1401

ساندبارهای 2023 ال جی با صدای فراگیر و قابلیت های ویژه

مدل های تازه SOUNDBAR ال­جی با کاربری آسان، تطبیق­ پذیری عالی با تلویزیون های ال جی و صدایی قدرتمند تجربه کاربری فوق العاده ای را فراهم می نمایند.

12 دی 1401

هوش مصنوعی بازار فروش محصولات اپل را نجات می دهد؟ ، تکنیک نو تیم کوک برای بازاریابی معرفی گردید

خبرهای نو از شرکت اپل حکایت از آن دارند که شرکت اپل برای نجات بازار فروش خود، یک سیستم بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی نموده است.

30 آذر 1401

اولین تاکسی پرنده اروپا آزمایش شد؛ ولوکوپتر، بدون خلبان و با هدایت کاملا رباتیک

تاکسی پرنده ولوکوپتر که یک هلیکوپتر برقی محسوب می شود، روز پنجشنبه پروازی را در حومه پاریس انجام داد. این تاکسی پرنده در ترافیک هوایی معمولی پرواز می کند، محدوده ای که از سال 2024 به پروازهای تجاری اختصاص خواهد یافت. نکته جالب در خصوص ولوکوپتر، عدم نیاز...

28 آذر 1401

گوگل درون جعبه هایی با طرح پیکسل 7 چیپس سیب زمینی می فروشد

گوگل طی یک حرکت عجیب و در راستای تبلیغاتی برای گوشی های سری پیکسل 7، تصمیم گرفته درون یک جعبه با طرحی الهام گرفته از پنل پشتی این گوشی ها چیپس قرار داده و به مردم بفروشد.

25 شهریور 1401

8 تراشه برتر تاریخ گوشی های اندرویدی

طی سال های گذشته چندین تراشه قدرتمند برای گوشی های اندرویدی عرضه شده و در این زمینه می توانیم به نام هایی مانند کوالکام، مدیاتک، سامسونگ و هواوی اشاره کنیم. بعلاوه بعضی شرکت ها مانند Texas Instruments، انویدیا و ST-Ericsson هم برای مدتی شانس خود را در این حوزه امتحان...

17 خرداد 1401
تعداد: (30)